סקרי שילוט

שילוט והשפעתו על המרחב הציבורי

שלטים הם חלק בלתי נפרד מהנוף במרחב הציבורי בתחום הרשות המקומית. השלטים מעצבים את המרחב הציבורי, ומהווים את אחד הגורמים המשפיעים ביותר על חזות העיר ועל אופיו של הרחוב.

חוק העזר מודעות ושלטים

בכ-95% מהרשויות המקומיות בארץ חוקק חוק עזר מודעות ושלטים, שמטרותיו העיקריות הן:

הגדרת השלט המקובלת והנפוצה הינה: "כל פרסום או הצגה של שם העסק, טיבו, תמונה, איור, סמל, מוצר, מצרך המשווק, מספרים או אותיות, או כל צירוף שלהם".

שלט מוצב ומוצג לציבור הרחב, בכל אופן שהוא - בחזית עסק, על חלון ראווה, מתקנים ניידים וכיו"ב.

שיעור תחלופת שלטים מדי שנה

בעקבות כ-20% תחלופת עסקים בשנה (ע"פ נתוני הלמ"ס) וכ-15% תחלופת שילוט בעסקים קיימים, סה"כ קיימת דינמיות משמעותית של כ-35% בשילוט בשנה ביישוב ממוצע.

במצב דברים זה, בהעדר ביצוע סקר שנתי, הרשות המקומית מקבלת השגות מוצדקות רבות בגין חיוב האגרה, ומאידך אינה מעודכנת בפרטי השלטים החדשים שהוצבו, וכך מפסידה פעמיים:

יתרונות ביצוע סקר שילוט מדי שנה

ביצוע סקר שילוט מדי שנה באמצעות חברה מקצועית בתחום, מבטיח, כי הרשות המקומית תשמור על רמת עדכון גבוהה באשר למצבת השלטים, וברשותה יהיו תצלומי שלטים עדכניים בכל תקופת חיוב.

כפועל יוצא מכך, הרשות מייצרת את מלוא פוטנציאל החיוב בגין אגרות שילוט, ויחד עם זאת שומרת על מעקב ובקרה ברמה גבוהה. עלות הסקר מתגמדת לעומת תועלותיו, הן הכספית והן הארגונית.

פעילות החברה בתחום

חברת מחשבת ישראל בעלת ניסיון רב בביצוע סקרי שילוט עבור רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ. החברה אוספת מידע מהשטח, סוקרת כל רחוב ומתעדת את השלטים בו, מעבדת את הנתונים, מעבירה קבצי קליטה למערכת הממוחשבת עמה עובדת הרשות ומלווה את הרשות עד לאחר הפקת אגרות חיוב לבעלי העסקים וטיפול בהשגות.

צפו במצגת החברה בנושא ביצוע סקר שילוט שנתי